diumenge, 13 de novembre del 2011

LAURA GUTMAN "Abans de conèixer als altres infants, hem de conèixer l'infant que hem sigut"

Va caure a les meves mans un llibre de la terapeuta familiar Laura Gutman, quan estava embarazada del meu primer fill, el títol del llibre no el recordo, parlava de la maternitat i la relació primerenca amb l'infant, tema comú en la majoria de tots els seus llibres.

Laura Gutman
És una defensora de la mare-dona, com a figura insustituïble durant els primers anys de la vida d'un infant, cosa que fa que, a vegades, les seves opinions siguin controvertides. Jo penso, que per damunt de tot és una gran defensora de l'infant que hem sigut.

Tot i que principalment parla de mares i no de professionals de l'educació, crec que ens els seus llibres, articles, entrevistes,.. ens pot donar bones pistes de com ser bones educadores, ja que, des de el meu punt de vista, mares i educadores infantils, tenen en el seu "receptari" forces ingredients comuns, sobretot si xerrem de 0 a 3 anys.

Us convido que descobriu vosaltres mateixos aquesta escritora, de temes tant imprescindibles, com la coneixença d'un mateix. També us deixo un enllaç d'una de les seves entrevistes a l'Argentina, a on resumeix força bé qui és na Laura Gutman.

2 comentaris:

  1. Molt interessant Montse, no n'havia sentit a parlar mai, estic contenta que ho copartisis!!

    ResponElimina
  2. Hola hola!! Tens raó amb tot el que dius, és una gran defensora de la relació infant-pares durant els primers anys de vida. Si vas al meu blog de reflexions veuras un article que tinc publicat sobre ella en què parla d'això, fins arribar al punt de dir: què és millor la casa o l'escola?
    (Erika)

    ResponElimina